Tråkigt nog måste jag konstatera att världen skulle klara sig bra mycket bättre utan män i trafiken och utan mäns möjlighet att sprida sina synpunkter i sociala media. Det räcker med att kolla olycksstatistiken för att inse att män inte klarar att samarbeta i trafiken.
Ja, jag erkänner att jag själv är man, men kanske just därför ser jag hur män skapar situationer i trafiken som kan leda till olyckor helt enkelt för att vi är mer riskbenägna än kvinnor. Så är det och så har det alltid varit.
Män sprider sitt hat och visar sin okunnighet på nätet lika flitigt som de tävlar i trafiken och gör vissa tecken åt varandra i trafiken. Så har det också varit så länge vi haft trafik. Detta oavsett om vi kört häst och vagn, Saab eller Land Rover.
Det tråkiga är att hatet i trafiken och hatet på nätet och i media ökar och blir på något sätt accepterat. På samma sätt som att fotbollshuliganerna av någon anledning ses som en normal del i fotbollskulturen.
Jag tänker på Donald Trumps hätska utspel mot kvinnliga politiker som utmanar honom. De använder skarpa argument och han står som en grottman och försvarar sig med att de ska åka hem.
Jag tänker på Greta Thunberg som beskrevs som gravt störd av en krönikör i en Australiensisk tidning. Greta är frispråkligheten och sakligheten personifierad. Krönikören klarar inte att möta hennes argument utan väljer att beskriva henne som gravt störd.
Samma Greta står i Davos inför världens mäktigaste män inom ekonomin och säger att vi har alldeles för länge låtit ekonomin styra framför miljömedvetandet och hon säger rent ut att hon är övertygad om att många inom den här gruppen är just de som drivit den här linjen.
Hon tillhör den yngre generationen och kämpar för sin och andra ungdomars framtid med en klarsyn och ett engagemang som saknar motstycke. Hon säger sanningar som ingen vågat säga. Ändå går en krönikör och kallar henne gravt störd. Han vågar inte se och höra sanningen.
År ut och år in läser vi debattörer, ofta ledarskribenter på dagstidningar, som säger att elbilar blir ett problem då de ökar behovet av el på marginalen. Det krävs helt enkelt mer el för att vi ska kunna köra elbil och det betyder mer kolkraft enligt komplett okunniga och ointresserade debattörer.
Detta trots att problemet vi har idag inte stavas brist på el. Vi kan redan nu producera förnybar el i större skala och tekniken finns för att producera förnybar el så att vi klarar vår försörjning helt utan fossil energi. Problemet är bara att den förnybara elen, som vi tvingas att bygga vår energiförsörjning på då de fossila energiresurserna förr eller senare tar slut, inte kan styras att producera i fas med efterfrågan. I det läget kan vi välja att sparka igång kolkraftverk vid behov eller att luta oss mot elbilarna och Nissans V2G-teknik. V2G står för Vehicle to grid och det betyder att elbilarnas batteri används i större skala för att lagra energi vid hög produktion och låg efterfrågan och skicka in energin i nätet vid låg produktion och hög efterfrågan. En teknik som redan idag används bland annat i Köpenhamn.
Bilhatarna hatar blint och vill inte se sanningen. Bilhatarna är lika okunniga som Donald Trump och lika envisa med att upprepa sina falska påståenden. Tråkigt nog är det nästan bara män som hatar blint och okunnigt.